2013/08/03

Att inte äta LCHF

När någon frågar vad/hur jag gjort för att gå ner i vikt brukar jag svara "ätit mindre tränat mer"... Det är ingen lögn men heller inte hela sanningen. Sanningen är ju att jag använder mig av ViktVäktarnas koncept, att jag betalar en avgift för det varje månad. Jag går inte på deras möten, så jag gör ju jobbet helt själv, med stöd från människor som normalt finns i min närhet.

Att berätta att jag är viktväktare är lite av en skam för mig. Varför? Jo för att det är egentligen inget alternativ, man skulle för några månader sedan äta LCHF och nu är vi tillbaka till det jag minns att man pratade om när jag var "liten" - räkna kalorier. Det är inte så att jag tycker att LCHF eller räkna kalorier är fel, det blev bara inte mitt sätt.

Jag är alltså inte inne, jag har inte gjort på det som av många ses som rätt sätt. Men vet ni vad? Jag har bestämt mig för att skita i det, jag har gått ner i vikt o gör det fortsatt, jag mår bra, har kunnat äta samma mat som familjen, har inte tagit bort något - jag äter helt enkelt det jag o min kropp mår bra av, bara i mindre mängd än tidigare. Så nu tänker jag vara stolt! Trots att jag är ViktVäktare :)

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar