2013/08/13

Dagens bild - måttband


Det är inte så himla enkelt det här med mått och vikt. Alltså jag har helt enkelt bara bestämt mig, en gång för alla att jag vill väga en viss vikt och jag vill komma under ett visst midjemått. För att komma fram till dessa mål har jag tagit hjälp av olika "tabeller", må vara fel eller rätt, men de finns ju och kan väl inte vara helt fel ute för då skulle de väl inte användas alls?? 
Ja det handlar om BMI och att ett hälsosamt midjemått för kvinnor är under 80cm - om WHO har tokfel så kan jag bara känna att ja, då är jag i alla fall inte ensam ;)
Många har åsikter om det ena eller det andra sättet att mäta på och jag undrar ibland vem som sitter inne med sanningen? 
Jag har även för en massa år sedan fått mitt skelett mätt, men nu förstår jag att man borde mäta sin fettprocent och muskelmassa - men jag tänker att det inte spelar så stor roll längre. Jag var fet, gick ner i vikt, kommer nu i de kläder jag vill ha, önskar mig en lite fastare mage och försöker träna och äta för att nå det målet - så vi pratar inte mer om det heller va?? 

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar