2013/08/12

Dagens bild - vatten


Vatten!
Egentligen behöver jag väl inte skriva mer än så, men tänk så viktigt det ändå är med vatten!

Min viktminskning hade aldrig gått så bra om det inte vore för denna underbara dryck. För min del har jag en vecka kring ägglossning (några dagar före, under och efter) som kroppen samlar på sig en massa vatten och jag kan öka upp till 1,5kg på några dagar. Det jag lärt mig är att om jag är riktigt noga med att få i mig minst två liter vatten om dagen under dessa dagar så blir det nästan ingen viktökning alls! Såklart försöker jag alltid få i mig 2 liter/dag, men jag är lite dålig på det om jag inte tränar för då skriker ju kroppen efter vatten ;)

Jag dricker mestadels kranvatten som gärna får vara rumstempererat, men ibland lyxar jag till det med smaksatt mineralvatten, men det är i de fall jag annars skulle valt en läsk...

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar