2013/08/05

Prioritera

Började skriva ett inlägg om prioriteringar, vad jag valt bort och vad gör istället men insåg att jag inte minns längre. Jag vet att jag somnade på kvällarna vid nattningen av barnen, att jag åt det som fanns hemma och hade inte en plan för någonting, inget mål med något alls. Livet och dagarna bara gick.

Visst har jag kanske valt bort saker som jag tidigare skulle ha gjort, men det handlar egentligen bara om mat och tid. Alltså jag känner inte längre att jag får prioritera bort något - jag gör bara det som jag mår bra utav. Jag saknar inte att ligga i soffan på kvällen och må dåligt över att jag tömt en påse med ostbågar och ändå inte är "nöjd". Att somna vid nattningen av barnen för att orken inte finns att göra något mer den kvällen. Att tacka ja till allt som bjuds, att ständigt äta tomt på tallriken och ändå ha utrymme för både efterätt och påföljande tårta o kaffe... Visst jag lägger en massa tid på träning idag, men vad gjorde jag med den tiden innan? Det var ju inte som att jag hade ett renare hem, lekte mer med barnen eller något annat vettigt - nej jag satt förmodligen vid datorn eller framöver teven med något ätbart och funderade på hur jag skulle orka med nästa dag...

Idag kan jag inte riktigt förstå att jag kunde göra så mot mig själv - det var ju inget liv?!

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar