2013/10/30

Att vara som alla andra

Idag när jag min nya vana trogen, klagade över att jag inte har tid för någonting utöver jobb, familjen och hemmet fick jag återigen höra att det inte bara är jag som känner och har det såhär.
Har i flera olika sammanhang senaste tiden blivit uppmärksammad på att tjejer, kvinnor, mammor i samma situation som jag inte riktigt får det att gå ihop - ska det vara så??

Idag prioriterade jag (som vanligt senaste tiden) bort tvätten, disken, träningen och allt annat jag skulle kunna gjort.  Istället satt jag vid datorn. Betalade visserligen ett par räkningar, men resten av kvällen slösurfade jag bara. Behövde helt klart återhämtning efter några slitsamma dagar på jobbet, men hade förmodligen mått lite bättre nu i efterhand om jag avverkat några måsten...

Just nu är jag och livspusslet inte överens, kan vara så att jag har för många bitar??!!

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar