2014/01/03

Aj!

Sockerfri dag 2!
Utmaningen till mig själv, förutom sockret handlar såklart även om träning. Jag har utmanat mig själv att under den här månaden vara aktiv på något sätt varje dag.

Så upplägget är alltså minimalt med socker och maximalt med träning hela januari för nu handlar det inte bara om hälsan längre - jag vill få en snyggare, fastare och muskulösare kropp!

Att hoppa fredagsfikat idag var svårt, att inte gå in på pressbyrån vid järnvägsstationen och köpa något när hungern satte in, nästan omöjligt. Men att nu efter en grillmiddag och en fredagskväll med popcorn efter ett Olgapass, ligga i soffan o glo på teve - inte jobbigt alls!

Sen att jag har sån träningsvärk i magen att det känns aktuellt med värktabletter, det får jag ta ;)

Dagens sämsta: regnet på väg till jobbet
Dagens bästa: att jag valde att träna innan På spåret (där jag för övrigt tog Linköping på 10p)
Bubblare till dagens bästa: att dottern somnade utan problem ikväll
Andra bubblare: 70% på dekorationsjulgranen jag spanat in på Lagerhaus - jag köpte två :)

Planen för morgondagen är att inviga mina nya löparkläder och att städa undan julen... Men först hoppas jag på att få sova ett par timmar längre än kl 5 :)

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar