2014/03/25

En vanlig tisdag i bilder (och lite ord)

Idag var det riktigt jobbigt att komma upp, blev 6 timmar störd sömn totalt.
Inte så värst laddad för tisdag, jag gillar helt enkelt inte tisdagar!
Dagens bästa och godaste mål framför kaminen värmer hela mig, inifrån och ut.
Uppdaterar mig på det som skett under natten...
Inte heller idag vill lillasyster samarbeta vid blöjbyte, påklädning och tandborstning. Lite trots och bus i den ungen ;)
Mamman är fokuserad - nu kör vi tisdag!
Cykeln är packad, barnen i vagnen, vi är i tid :)
På tåget till jobbet med pendlar- och teamkollegan. Skön uppladdning inför arbetsdagen efter en gråtig lämning av barnen på förskolan.
Mina tre viktiga på jobbet: vatten, kaffe och handkräm (i den ordningen).
Arbetsredskapet.
Utsikt från lunchrummet.
Locket till dagens matlåda orsakade dagens första googlande - Rune Andréasson vare!
Det här med ordning i kaoset är min melodi.
Få tjänstebilar gav mig idag utmaningen att cykla till skolmötet, hör inte till vanligheterna.
I väntan på tåget hem.
Familjen hade köpt pizza, själv gjorde jag min favoritfisk.
Maken bygger järnväg och jag fixar disken, det bråkas en del i lekrummet, i köket är det lugnt o skönt ;)
Ännu en kaffe.
Lillasyster ska måla, hon har ännu inte bestämt sig för om höger eller vänster hand är den dominanta utan gör lite som det blir.
Hittade byxor i garderoben och funderar på en jeansutmaning...
Idag blev kontoret hemmagym eftersom lekrummet var ett järnvägsbygge.
Sen kvällsmat.
Nu drar ekorrhjulet igång igen innan det är dags att landa på kudden.
Ju mer jag gör idag ju bättre blir morgondagen!
//e 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar