2014/03/03

Energitjuvar

I amelias februariutgåva var det en artikel om energidränage och det berättades om olika saker som stjäl energi. Ovanstående text brukade stämma in på mig och gör nog i vissa lägen fortfarande. Tidigare trodde jag nog att jag skulle bli nöjd o sluta jämföra mig med andra bara jag blev av med min övervikt, men icke! Numera handlar det om något som jag aldrig brytt mig om tidigare - "inredningshemmen".

Jag har absolut ingen känsla för inredning och jag o min man är en totalkatastrofkombination när det kommer till att hålla ordning hemma. Så när jag kommer hem till de av mina vänner som har de hem jag önskar att jag hade njuter jag, ångesten kommer först när de kommer hem till mig och hälsar på...

Så det som egentligen stämde bäst in på mig när det handlar om energidränage är "Att inte slutföra". Jag blir verkligen helt slut om jag så mycket som tänker på allt som behöver göras hemma och lägger jag till det jag vill göra också, ja då tar jag mig inte ur sängen...

I texten står det att jag måste utgå från mig själv och min situation. Så nu jobbar jag på att inse att jag inte kan hinna med allt och vara nöjd med att vi har ett hem som fungerar för oss här och nu och lita på att mina barn inte skulle må bättre av en finare innemiljö och en stressad mamma istället för ett "det blev som det blev-hem" och en mamma som har tid.

//e

#blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar