2014/03/02

Skillnaden

Har några dagar nu oroat mig för hur det ska bli de kommande två veckorna då sonen ska operera halsmandlarna o körteln bakom näsan på tisdag om det blir som planerat. I så fall kommer jag vara hemma med honom minst en vecka, förmodligen två och vab:a. Vab brukar för min del innebära total kontrollförlust, ständiga genomgångar av kyl, frys o skafferi men så insåg idag att jag ju såklart kommer fixa det galant, kommer ju bli som när jag var föräldraledig och gjorde min stora viktresa :)

Ibland kan jag fundera över vad som hade hänt om beslutet kommit senare, om jag inte varit föräldraledig, hade jag klarat det då? Just där och då hade jag ju flera timmar om dagen på mig att träna, planera o laga mat... Skillnaden mot att arbeta heltid är ju enorm. Fast å andra sidan är jag ju mitt uppe i en annan, minst lika krävande resa just nu - att bygga upp kroppen.

Då: 2-3 timmar promenad/jogg varje vardag, 2-3 gruppass på gymmet i veckan, ViktVäktarna
Nu: 3 styrkepass/vecka, 2 plank-pass/vecka och två vilodagar, räknar kcal

Skillnader är även att jag insett att det inte är normalt att ständigt gå runt med "svimningskänslor", att avstå från socker inte har något med viktnedgång att göra, att jag är värd så mycket mer än det jag nöjt mig med tidigare!

Så, oron är nu ett minne blott, jag kommer gå ur de här två veckorna som en starkare kvinna!

//e

#blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar