2014/03/23

Söndags...pepp!

För mig är söndagarna en viktig dag, en bra dag och som oftast vill jag ha den oplanerad. Det är nämligen då det ska ske, uppladdningen inför veckan som kommer.


På söndagar är det min tur att ha sovmorgon, det betyder oftast inte att jag sover längre än övriga familjen eftersom jag har så svårt att somna om. Men det betyder att jag kan ligga kvar i sängen och dra mig så länge jag vill, jag kan ta en dusch innan jag går ner och sätter mig vid det dukade frukostbordet.


På söndagar kommer det (yippi!) ingen morgontidning, så det är en morgon när min man är talbar vid frukostbordet. Det är nu vi plockar fram scheman, kalendrar, almanackor, "ica bladet" och skriver kommande veckas matsedel. Vi skriver inköpslistor, kollar av vem som ska göra vad under veckan och när, pusslar fixar och trixar. Behöver jag säga att jag älskar det??

Men det är sedan, när frukosten är avdukad, diskmaskinen har börjat jobba och jag sitter ensam kvar vid köksbordet med min andra påtår kaffe som jag verkligen njuter. Då, när alla bitarna (förhoppningsvis) fallit på plats och jag får tid att reflektera över veckan som gått och drömma om den som skall komma, det är då det är söndag på riktigt!

Så idag är en underlig söndag, barnen har sovit hos mormor och morfar, maken låter jag sova hur länge han vill, så planeringen får vänta, idag tar jag ut njutandet i förskott!

//e 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar