2014/03/21

Tänkvärt

En kompis till mig länkade till det här blogginlägget på Facebook igår och det fick mig att fundera över min framtoning, självkritisk som jag är och ja, jag är nog en av dem, de som ramlat dit i bekräftelsefällan.

Jag uppdaterar på Facebook när jag varit på gymmet, lägger upp före- och efterbilder på Instagram och jag bloggar om viktnedgång, träning och mat.

Jag har i ärlighetens namn aldrig tänkt på att jag skulle kunna uppfattas som hysterisk, inte har jag något 6-pack att visa upp heller. Min resa, min kamp, min viktnedgång och min strävan mot ett hälsosammare liv där jag kan hantera min ätstörning, mitt missbruk är så mycket mer. För mig är det #happyandhealthyisthenewskinny som gäller och jag hoppas det lyser igenom. Det här med att aldrig vila låter ju inte hälsosamt, men jag tror orden kan ha olika innebörd, jag kan aldrig vila från att ta hand om mig, men jag vilar från träning flera dagar i veckan!

Jag vill inte vara den som hetsar andra till hysteri i någon form, jag vill vara en inspiration till ett hälsosamt och balanserat liv!
Vad är då det? Olika för alla såklart, beroende på livssituation!
För mig, här och nu, handlar det om att inte ta med arbetet hem, att vara närvarande för barnen, välja mat som är bra för mig när jag kan och träna några gånger i veckan.

Jag älskar känslan av att jag börjar förstå min kropp, veta vad den behöver och mår bra av, att jag känner mig starkare och har mer ork.

Allt för att kunna njuta av livet!
//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar