2014/03/30

Vårpromenad

Nä, jag orkade inte fullfölja utmaningen #blogg100, jag kom en fjärdedel in i utmaningen innan jag bara inte orkade längre. Det blev lite, lite för mycket med allt det andra som kallas vardag. Men det har i alla fall gett mig en nytändning i bloggandet, så kanske kan ni vänta er inlägg lite mer regelbundet.


Idag efter fönsterputsning, altanhäng, grillmiddag och utomhuslek tog jag och lillasyster och gick på en promenad. Jag för att fota, lillasyster för att hon älskar att åka vagn. Vi hade bestämt oss för att titta lite närmare på våren. 
Första vårtecknet satt framför mig i vagnen, en flicka utan mössa.


Inga vantar hade hon heller, men nallen och solen värmde gott.


Denna blomma var det första vi såg som visade att jorden fått nytt liv igen.


Denna blomma fick följa med på en liten tur i vagnen innan barnet tröttnade och tyckte att mamman kunde hålla istället.


Promenaden gick vidare in i skogen.


Vi passerade stigen där vi i somras vandrade runt i jakt på blåbär.


Lite snö ligger det allt kvar efter drivorna.


Björkarna har ännu inte börjat få gröna blad, men snart snart...

Sen vände jag hemåt för att påbörja arbetet med att få barnen att förstå att det är dags att sova en timma tidigare än vanligt, när solen fortfarande lyser och ingen egentligen är trött...
//e


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar