2014/04/13

Att inte veta

Imorgon ska jag på ännu ett besök hos ögonläkaren och jag känner mig osäker på vad han kommer att säga. Jag medicinerar ju mer nu och därmed har smärtan gått ner, men jag ser inte bättre än förut. Fast det kanske jag inte riktigt kan räkna med heller, med tanke på de 14 ögondropparna jag tar under dagarna...

Att inte veta vad som är ett bra besked imorgon gör mig stressad, har fått nog av att gå hemma för längesedan, men jag hade ju inte klarat av att sköta mitt jobb om jag varit där senaste tiden heller.

Men mest av allt vill jag att ögat läker ordentligt så jag snart kan få klartecken till att börja rehabträna, att längta efter den typen av träning, ja då har det gått långt!

Men som min make så klokt sa till mig innan han somnade, om de kan ta bort en medicin imorgon så är ju det ett steg i rätt riktning. Med de orden ska jag försöka mig på att sova, trots att medicinen jag fick senast gjort det nästan omöjligt...

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar