2014/04/14

Det viktigaste av allt!

Känslan när jag till slut somnade igår fanns kvar imorse när jag vaknade, oro, stress och otålighet. Så öppnar jag ögonen, ser solen som lyser in genom takfönstret, hör storebrors tassande steg över vårt sovrumsgolv och med ens vet jag att allt är precis som det ska vara.

Maken och storebror går ner för att sätta igång dagen, jag ligger och drar mig en stund. Öppnar affirmationsappen och där, där är bekräftelsen på det jag precis tänkt och känt!


Det viktigaste av allt, att få och ge kärlek, att älska och vara älskad. Så svårt och så enkelt.

Det viktigaste är inte "att ha hälsan" eller att de barn vi får som gåva är friska (som det brukar heta) utan att vi kan ge kärlek. 

Så idag, oavsett vad doktorn ger mig för besked, är jag inte mindre älskad och min förmåga att älska har inget med mitt skadade öga eller fot att göra.

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar