2014/04/24

Doft av farfar

Nu senaste veckan under min sjukskrivning har jag börjat fundera mycket över mitt sätt att leva, varför min kropp "kraschar" nu när jag precis tyckte att allt fungerade så bra, att jag hade balans.

Så idag när jag lämnat barnen på förskolan svängde jag in på Ica i jakt på mjölk och morötter bestämde jag mig för de ekologiska alternativen. Jo, jag drömmer ju lite om att få gröna fingrar och odla själv...

Jag är väl ingen miljökämpe, inte heller aktiv feminist, men det betyder ju inte att jag inte tycker att det är viktigt och bra. Jag gillar ju miljön och rättvisa ;)

Har därmed heller aldrig brytt mig om att jämföra alternativen, vad det kostar, vad vi får i oss för gifter genom att välja det billigaste osv. Jag har helt klart valt att lägga min energi på annat. Men så när jag stod och skalade morötterna till dagens middag märkte jag att det ju luktade morötter. Jag var plötsligt tillbaka "i min barndoms somrar" när vi fick plocka morötter i farfars grönsaksland.

Då, då kände jag att det kanske är dags att göra ett val ändå...
//e 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar