2014/04/03

Nej tack!

Igår när vi landat hemma efter en för min del tuff dag (igen) ställde min man den där frågan som tidigare alltid fungerat som ett startskott.

"Jag vet att jag inte ska fråga, men jag tänkte att du kanske ville unna dig något gott ikväll?" Han säger såklart sådana här saker i all välmening och jag tycker ju att det är gulligt att han frågar, det ingår i samma koncept som badet han tyckte att jag behövde härom kvällen. Så döm om min förvåning när jag hör mig själv svara, med en ärlig känsla bakom.

"Nej tack, jag vill inte stoppa i mig skit för att jag mår skit, då kommer jag bara må ännu sämre!"

Det svaret grundar sig nog i det beslut jag fattade igår, att hur illa det än är just nu så ska jag göra allt jag kan för att må så bra som möjligt.

Jag ska aldrig tillbaka dit jag en gång var, det finns bara en riktning och det är framåt! Jag har inte plats för ursäkter i mitt liv, de är bara ett hinder att övervinna!
//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar