2013/09/19

En månad

Idag "firar" jag en månad vid målvikt. Livet har under den här månaden förändrats radikalt. Från att vara hemma med barnen på heltid till att arbeta heltid. Jag har hittills fått ihop pusslet på ett sätt som jag är nöjd med och jag har lyckats hålla vikten stabil.
Min oro inför att jag skulle ha svårt att ställa om från viktminskningstänk till "normalläge" var i överkant för det har gått otroligt bra! Jag har lagt till mer matiga mellanmål och tiderna för dem får jag ju "gratis" via jobbets fikatider.

Så en vanlig dag äter jag frukost kl 5:30, mellanmål 8:30, lunch 11:30, mellanmål 14:30, middag 17:30 och kvällsmacka kl 20:30 - det kallar jag rutiner!!
Jag har även fått till en fungerande rutin för träningen. Måndagar kör jag antingen funktionellpass eller styrketräning beroende på när jag slutar jobbet. Tisdagar har jag tänkt träna hemma, men det har inte blivit något av det än. Onsdagar är det Tabata, fast det har blivit inställt några gånger så då har jag kört plan b - styrketräning.
Fredagar är det styrkepass på friskvårdstimmen :)
Lördag eller söndag cardio beroende på hur jag känner och vad vi har för oss hemma...

Så nu jobbar jag mot nästa mål - 3 månader med målvikt :)

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar