2013/09/01

Fällan - "på måndag"

Ja, så har jag gjort det jag med - gått i fällan "på måndag".


Jag har idag insett att jag i några dagar gått runt o tänkt o agerat utifrån att jag på måndag den 2/9 börjar ett nytt liv, att det därför inte gör något om jag äter lite ditt o lite datt. Att en kaka till kaffet inte är någon big deal, eftersom vardagen ju snart är här. Att barnen får äta i soffan, en glass efter maten, lite extra saft eller sova lite när det blir.

Nu är det väl inget fel i sig att ta en kaka eller vad det nu är man unnar sig, inte någon gång ibland i alla fall. Det är mer fenomenet "på måndag" som jag funderar kring. Jag tror ju inte riktigt på det, jag tror för min egen del att jag måste göra förändringen här och nu, att jag inte kan skjuta upp beslut till senare. 
Det är så många måndagar eller imorgon att skjuta upp till!

Som min syster och jag ofta skämtat om: 
Gör inte idag vad du kan få någon annan att göra åt dig imorgon...

Jag tror liksom inte att det händer av sig själv imorgon, att jag bara vaknar och beslutet verkställer sig själv, så nu sitter jag här och har lite vånda för att jag gjort detta helt mot bättre vetande. Men vem vet, kanske morgondagen ändå är den dag då jag väljer att fatta rätt beslut?!

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar