2013/09/04

Mittveckorapport

Ja, hur går det nu då, i den riktiga vardagen?
Måndagen inleddes med en liten viktuppgång, glada samarbetsvilliga barn som skuttade iväg till förskolan, insikten att det fortfarande inte är så många på kontoret före kl 8 och att jag min vana trogen därmed kan fortsätta tömma diskmaskinen, fylla på kaffe i bryggaren och ta det lite lugnt på morgonen. 
Fortsättningen på dagen innebar ett besök hos frisören, var supernöjd när jag gick där ifrån, sen efter första tvätten är jag lite mer skeptisk, men det blir nog bra bara jag vänjer mig... 
Eftermiddagsfikat var som vanligt underhållande och trevligt och tyvärr lika "farligt" som vanligt - hur tar man sig upp ur den röda soffan??

Sen inträffade veckans katastrof - såklart hade vi blivit bestulna på cykelvagnen, min älskade vagn tillika frihet. Så jag bröt ihop lite lätt på tågstationen, ringde min räddare i nöden som tog tag i allt åt mig i mitt förlamade tillstånd. Orkade inte åka iväg till någon träning den kvällen...

Tisdagen inleddes lite sämre med barn som gick till bilen istället för att glatt skutta till vagnen, men det blev bra så snart vi kom fram till förskolan.
Jag fick en ok dag på jobbet, var lite sliten efter första dagen på en massa månader. Hoppade in på ett Liftingpass när jag kom till gymmet eftersom jag kände att jag inte skulle klara av att pressa mig själv i gymmet. 
Onsdagen (idag alltså) fick jag lite mer arbetsuppgifter, kom in i datasystemet och kan nu börja jobba på riktigt. Eftersom Tabata passet blev inställt och jag var inställd på det så hade jag under dagen mentalt förberett mig på ett pass i gymmet istället så det blev ben o mage idag. Vi var kanske 7 st där o tränade, så det var inte så trångt som jag var orolig för - skönt att inte behöva vänta!

Har en del "glöm aldrig att" på en mental lista nu. Kan liksom inte förstå hur andra gör som inte lägger fram kläder till barnen och sig själva dagen innan, som inte ställer fram "attiraljerna" till frukosten, som inte förberett morgondagens middag, lunch och mellanmål. Jag gjorde inte detta igår och mådde lite dåligt över det igår kväll, men som tur är vaknade liten i huset redan kl 5, så jag hade gott om tid att fixa allt på morgonen idag. Man ska ha lite tur också!!

Räknar med att resten av veckan kommer att gå som en dans och förmodligen kommer vår nya cykelvagn redan imorgon. Längtar efter att få fortsätta med de rutiner som vi vill ha. Sen händer det ju alltid saker som gör att det inte blir som man tänkt sig och då är det ju bara att lösa dem, men att leva i ständigt kaos är inte MIN grej...

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar