2013/09/18

Vad tycker Jag och vad vill Jag?

I processen "mitt återskapande av mig själv" har jag upptäckt att jag under nästan hela mitt vuxna liv inte haft åsikter eller någon egentlig egen vilja. Det är få saker som spelat någon roll för mig. Det viktigaste har varit alla andra, att inte sticka ut, inte bli obekväm. Idag tränar jag på att göra mig själv till den viktigaste personen i mitt liv. Om jag vet vad jag vill och tycker och ger uttryck för det mår jag bättre och då är min tro att min omgivning har lättare att förhålla sig till mig - jag blir en person.

Så ärligt, jag t ex älskar mina jeans o kommer inte byta klädstil. Jag lyssnar på Rix fm och har inget som helst musikintresse i övrigt. Jag har upptäckt att det känns helt ok att ha en åsikt och stå för den, men jag behöver inte alltid uttrycka den.

Jag älskar Facebook och Instagram,  har sjukt svårt att klara mig utan min mobil. Jag ser nästan aldrig på teve och läser aldrig nyheter.

Jag älskar att träna och att slappa.

Ja ni fattar, det finns mycket kvar att upptäcka om mig själv och jag ser fram emot det!

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar