2013/09/15

Kära dagbok!

Jag har allt skriva haft ett behov av att "skriva av mig". Det har varit och är mitt sätt att skapa ordning och reda på alla mina tankar. Många använder säkert sina vänner som bollplank, det skulle säkert ha fungerat för mig med, men jag har aldrig varit bra på att "prata av mig" då jag behöver mer tid för att formulera mig. Dessutom har jag inga nära vänner som känt mig under en längre tid, som vet om mitt då o nu. Vilket ju underlättar förståelsen om hur jag tänker, fungerar och reagerar.


Idag har jag flera olika typer av "dagböcker" beroende på behov och syfte. En liten agenda för att med få ord beskriva dagen så jag kan gå tillbaka och se vad vi gjorde en viss dag. 
En vanlig dagbok där jag skriver ner tankar om dagen och framtiden (såna har det blivit många genom åren). En liten bok där jag skriver ner listor, idéer och annat smått o gott. Sen har jag ju en matdagbok, där jag för ner allt jag stoppar i mig under dagen, den används helt ärligt inte lika flitigt längre, men har varit otroligt viktig för mig under min viktnedgång! En dagbok som jag däremot använder mer och mer nu är träningsdagboken, där skriver jag ner vad jag tränat och om jag styrketränat skriver jag ner vilka övningar jag gjort och vilken vikt. Allt för att ha kontroll och koll!

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar