2013/09/03

Nya vanor

Tänk vad mycket vanor man har... Nu när jag börjat jobba igen inser jag hur vissa vanor hemifrån sitter hårt.

Vi börjar med toalettbesök, hur ovant det känns att 1) få gå på toaletten ensam 2) få stänga dörren 3) det finns en bra anledning till att det går att låsa toalettdörren och att det uppskattas om den funktionen används, inte som hemma när det är förenat med högljudda protester

Sen har vi ätande o matsituationer där jag gillar det faktum att jag 1) får ha min mat ifred o inte behöver kasta i mig den 2) får äta klart utan en massa avbrott för att t ex hämta gafflar, glas, skedar osv på golvet 3) får äta när JAG vill

Sen är det andra saker som blir jobbigare, som att jag inte kan gå i mjukiskläder hela dagarna, inte ägna dagen åt barnen, träning o hemmet, att jag måste vara representabel hela tiden och att det alltid finns färdigt kaffe...

//e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar