2014/04/09

Ungefär såhär är det

Är nu hemma efter ett efterlängtat besök hos sjukgymnasten.
Jag fick lite skäll, lite medömkan och ett löfte om att allt kommer bli så bra så bra :)

Inte heller sjukgymnasten kunde ställa en exakt diagnos, men jag har en inflammation som troligtvis beror på en fraktur någonstans i
det inringade området på bilden. 

Jag fick foten tejpad och hoppas på att maken kan hjälpa mig att tejpa igen när denna lossnar. Jag fick även lova att använda mina ilägg i ALLA skor och beställa nya så snart foten är bra igen. Får gå på foten när jag ska transportera mig, men inga promenader. När inflammationen i ögat läkt ut får/ska jag börja träna igen. Cykla och träna all styrketräning som inte belastar foten är jag "beordrad" fram till återbesöket om tre veckor. Hon sa att om det är det hon tror, eller utgår från att det är, så kommer jag bli helt återställd bara jag låter det ta tid och det kunde ta upp till 3 månader.

Måste bara säga att jag är så tacksam över sjukvården i Sverige. Har ju varit tvungen att använda den en del nu och idag visade det sig att jag nått upp till högkostnadsskyddet. Tänk vilken trygghet det är med kunniga människor och att det är "nästan" gratis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar